LoyaltyClub Aplikacje lojalnościowe

Programy lojalnościowe B2B - 3 przykłady idealnych realizacji

05 sierpnia, 2021

Podstawą dla budowania zaufania i przywiązania w relacji partnerskiej są przejrzyste wartości oraz korzyści wynikające z takiego związku. Podobne oczekiwania mają klienci, którzy mogą odwdzięczyć się powtórnym skorzystaniem z oferty danej marki. Muszą jednak widzieć zalety związane z zakupem danego produktu bądź usługi. Idealnym sposobem na prezentację takich bonusów w perspektywie długookresowej są właśnie programy lojalnościowe. Co ważne, można je wdrożyć pod kątem dowolnego biznesu, a kluczem do sukcesu są innowacyjne technologie sieciowe w formie aplikacji mobilnych. W celu lepszego zobrazowania ich funkcjonalności warto posłużyć się konkretnymi przykładami.  

Aplikacja lojalnościowa Galerii MM w Poznaniu

Klasyczny model relacji pomiędzy sprzedawcą a klientem polega między innymi na uwiarygodnieniu własnej propozycji w stosunku do podobnych ofert konkurencji. Jest to szczególnie ważne przy produktach codziennego użytku, wśród których nabywcy kupują na przykład:

  • żywność,
  • środki czystości,
  • kosmetyki,
  • leki/suplementy diety,
  • ubrania,
  • podstawowe narzędzia.

Wszystkie wymienione pozycje można nabyć w dużej sieci handlowej, a nierzadko nawet jednym z jej sklepów. Stąd dedykowany program lojalnościowy może prezentować przykłady idealnych realizacji długotrwałych działań marketingowych. Właśnie takim projektem jest aplikacja dla Galerii MM w Poznaniu, której użycie polega na skanowaniu paragonów zakupowych. Główną korzyścią z punktu widzenia indywidualnego użytkownika jest proste oraz intuicyjne nabijanie punktów. Nie wymaga ono jakiegokolwiek wysiłku, poza naciśnięciem ikony na tablecie lub smartfonie, a następnie zbliżeniem paragonu. Drugim atutem przedstawionej technologii jest niezawodność dodawania kolejnych skanów. W końcu klient może otrzymać bonus w formie zniżki albo oferty specjalnej już po pierwszym użyciu aplikacji. Dzięki temu przy kolejnych zakupach postępuje według już przyswojonego schematu. Wyróżnikami przywołanej aplikacji dla Galerii MM są także:

  • dostęp do aktualności ofertowych sieci sklepów,
  • powiadomienia Push o nowościach,
  • blokada możliwości dodania paragonu spoza objętych programem,
  • opcja złożenia szybkiej reklamacji w procedurze gwarancyjnej,
  • integracja korzyści lojalnościowych dla firm rozproszonych w obiekcie.

Aplikacja lojalnościowa mobilnych kawiarni Bike Cafe

Poprawne zdefiniowanie grupy docelowej odbiorców danych usług czy artykułów nie musi oznaczać zamknięcia się na pozostałych klientów. Wręcz przeciwnie – prawidłowe dotarcie do takiej kategorii nabywców może wywołać efekt kuli śnieżnej dzięki ich dalszym rekomendacjom. Nie da się ukryć, że działalność mobilnej kawiarni rowerowej Bike Cafe jest raczej nastawiona na młode, aktywne osoby, które często i chętnie korzystają z jednośladów, zwiedzają miasto, parki, idą do pracy. Szczególnie w dużych miastach, gdzie funkcjonują systemy popularnych rowerów publicznych. Przykłady aplikacji lojalnościowych, które odpowiadają na aktualne trendy związane z wielkomiejskim stylem życia, pokażą efekty marketingowe wdrażania tych programów. O sukcesie można mówić właśnie w przypadku wymienionej kawiarni Bike Cafe, która ma już 85 oddziałów w Polsce. Powodzenie realizacji przedstawionego modelu aplikacji wynika bezpośrednio z jej funkcjonalności. Jak działa więc zaprezentowana technologia mobilna? Korzyści z pobrania i regularnego korzystania z tej aplikacji to: 

  • skierowanie klienta do najbliższego punktu odbioru zamówionej kawy,
  • możliwość płacenia zdobytymi bonusami za zakupy albo ich wymiana na nagrody,
  • pełna integracja z systemem bezpiecznych płatności internetowych,
  • rozbudowane raporty statystyczne dla administratora i klienta,
  • nadawanie statusu użytkownika VIP po przekroczeniu stosownego progu punktowego.

Aplikacja lojalnościowa lodziarni Jednorożek

Wyroby niebędące produktami pierwszej potrzeby oraz artykuły, z których klienci korzystają okazjonalnie lub sezonowo, także mogą być objęte atrakcyjnym i skutecznym projektem. Programy lojalnościowe, których przykłady są warte powielenia pod względem funkcjonalności, to chociażby aplikacja lodziarni Jednorożek z Bielska-Białej. Oczywiście jednym z fundamentów sukcesu wdrożonego rozwiązania jest konkurencyjna oraz interesująca karta deserów. Dzięki niej punkty zdobyte w apce można chętnie wymieniać na rabaty przy kolejnej wizycie w lokalu. Przelicznik systemu jest bardzo przejrzysty, ponieważ każda złotówka wydana w lodziarni to punkt przyznany danemu klientowi. Ten może z kolei zaplanować swój wydatek pod kątem przewidzianych zysków w aplikacji. Zniżki cenowe to niejedyne zalety przedstawionego projektu, gdyż oferuje on jednocześnie:

  • szybki dostęp do smaków lodów aktualnych w danym dniu,
  • moduł click&collect pozwalający na dokonanie zakupu i odbiór opłaconego deseru w lodziarni,
  • powiadomienia Push o innych nowościach w menu, jak: kawy, shake’i lub zimne napoje,
  • generowanie ofert specjalnych dla użytkowników aplikacji,
  • integrację z profilami społecznościowymi zwiększającą konwersję strony oraz tych kanałów,
  • panel administratora CMS pozwalający na szybką interakcję z klientami lodziarni.