Dynamiczny rozwój programów lojalnościowych i galopujący rozwój nowych technologii dają nam efekty w postaci zmian przyzwyczajeń Klientów. Oczekują od nas więcej, szybciej i taniej. To wszystko oferuje program lojalnościowy w aplikacjach mobilnych. A z każdym dniem możliwości jest coraz więcej.
Dziś nikogo nie trzeba przekonywać, że najpopularniejszą formą programu lojalnościowego jest aplikacja mobilna. Daje o wiele więcej możliwości niż inne, analogowe formy, które nie satysfakcjonują już Klientów. Jednocześnie aplikacja, która pozornie może wydawać się dużym wydatkiem, w rzeczywistości obniża koszt dotarcia do Klienta.
Przez ostatnie lata usprawniliśmy technologiczny proces produkcji aplikacji, dzięki czemu ich wytworzenie jest o wiele tańsze i trwa krócej. Na tym polu wyprzedzamy inne firmy zajmujące się aplikacjami lojalnościowymi, ale nie brakuje nam również niczego w kontekście funkcjonalności oczekiwanych przez Klientów - mówi Paweł Gogołek z Loyalty Club.
Aplikacja lojalnościowa pozwala na pozbycie się plastikowej karty i usprawnia proces wciągnięcia Klienta do ciągłego kontaktu z naszymi produktami lub usługami. Cała gama funkcjonalności daje także możliwość kreatywnego wykorzystania tego narzędzia do motywowania Klienta.
Warte podkreślenia są także możliwości samego zarządzania programem lojalnościowym. Aplikacja, którą widzi Klient ostateczny to tylko wierzchołek góry. U jej podstawy stoi system zarządzania, który umożliwia sprawne zarządzanie programem, dzięki któremu możemy wprowadzać zmiany i modyfikacje w zależności od naszych potrzeb.
Włożyliśmy dużo wysiłku w budowę systemu zarządzania aplikacjami lojalnościowymi. Chcieliśmy, żeby był prosty, intuicyjny. Naszym celem było skonstruowanie go w taki sposób, żeby obsługiwać go mogła osoba z minimalną wiedzą na temat obsługi komputera - mówi Maciej Algusiewicz z Loyalty Club.
Co istotne - dzisiaj aplikacje lojalnościowe to już nie tylko zdigitalizowane karty plastikowe. Mają wiele funkcjonalności, dzięki którym można informować o nowościach produktowych lub usługach, powiadomienia push dające możliwość utrzymania stałego kontaktu z Klientem, newsy, kalendarze wydarzeń i wiele innych.
Eksperci przewidują, że kolejne lata to ekspansja programów lojalnościowych w sektorze średnich przedsiębiorców. Duże korzyści, które wynikają z ich wprowadzenia nie mogą umknąć niczyjej uwadze.