O lojalność Klienta dziś trzeba walczyć. Jest to walka bardzo trudna, w której ważna jest jakość oferowanych przez nas produktów i usług, obsługa Klienta i wiarygodność marki. Jednak kluczowe wydają się również narzędzia, które przyciągną uwagę Klienta. Te najbardziej skuteczne to programy lojalnościowe przynoszące wymierne korzyści odbiorcom.
Proces zdobycia lojalnego Klienta to wyzwanie dla każdej firmy. Duża konkurencja na rynku, atakujące promocje i mnogość przekazu marketingowego powodują, że dotarcie do odbiorcy i związanie go z produktem lub usługą jest coraz trudniejsze. Właśnie dlatego korzystanie z programów lojalnościowych daje przewagę konkurencyjną i pozwala rozwijać sprzedaż w odpowiednim kierunku.
Podstawowym celem funkcjonowania programu lojalnościowego jest zbudowanie trwałej relacji z Klientem. Odpowiednio skonstruowany program wpływa na motywację jego uczestników oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a sama firma ma szansę osiągnąć wiele korzyści.
Dla użytkownika program lojalnościowy musi spełnić dwa najważniejsze warunki. Jeden z nich to atrakcyjna forma, pozwalająca zarówno na łatwość użytkowania, jak i na cieszącą oko grafikę. W tym miejscu warto zaznaczyć, że rok 2020 będzie należał do aplikacji mobilnych. To właśnie one umożliwiają tworzenie optymalnych programów lojalnościowych, a jednocześnie łatwego administrowania założeniami programu i nagrodami. A to właśnie nagroda jest drugim z najważniejszych elementów programu lojalnościowego, więc musi być atrakcyjna dla odbiorcy i dostępna od ręki w postaci rabatu lub innej atrakcyjnej formy, spersonalizowanej dla odbiorcy
Program lojalnościowy w aplikacji mobilnej daje możliwość wyboru określonej nagrody, kiedy użytkownik zbierze odpowiednią ilość punktów. Taka samodzielność uczestnika daje mu poczucie gratyfikacji, ale również indywidualnego podejmowania decyzji. Wszystko to można znaleźć w naszych aplikacjach lojalnościowych - mówi Paweł Gogołek z Loyalty Club
Użytkownik programu lojalnościowego na bieżąco może sprawdzić ilość zebranych punktów lub stan środków na koncie w aplikacji mobilnej. Dzięki temu wie ile już osiągnął i jak wiele jeszcze potrzebuje, żeby odebrać wybraną przez siebie nagrodę. To jeszcze bardziej motywuje go do działania i aktywniejszego uczestnictwa w programie. W efekcie uczestnik coraz mocniej wiąże się z naszą marką.