Loyaltyclub - Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe a grywalizacja

02 marca, 2020

Co powoduje, że na hasło grywalizacja wszystkim marketerom szeroko otwierają się oczy? Dlaczego z roku na rok coraz bardziej wzrasta jej znaczenie? Czy program lojalnościowy w aplikacji również muszą łaskawym okiem spojrzeć na to magiczne hasło? Eksperci odpowiadają jednoznacznie - tak

Lojalność Klientów odgrywa coraz większą rolę. Założenie, że wybór konkretnego produktu lub usługi oznacza pozostanie z nimi na zawsze już dawno stracił na aktualności. Oczekiwania Klientów są dziś zupełnie inne. Nie bez znaczenia pozostaje dynamiczny rozwój technologii, która daje Klientom wiele możliwości, takich jak szybkie sprawdzenie konkurencyjnych cen, poznanie opinii innych użytkowników na temat danego produktu i ostatecznie wybór produktu lub usługi niezależnie od miejsca zamieszkania, w związku z cyfrową globalizacją.

Rozwój technologiczny to także wiele nowych możliwości komunikowania się z Klientami, a także poznania ich zachowań i nawyków. Jednak również tutaj możemy znaleźć minusy - szum informacyjny, które towarzyszy nam w życiu codziennym zmusza co selekcjonowania przekazu, w związku z czym wybieramy tylko ten, który jest dla nas najważniejszy.

Technologia postawiła przed twórcami programów lojalnościowych wielkie wyzwanie. Te klasyczne, które już się upowszechniły po prostu przestały przynosić korzyści. Zabrakło efektu świeżości, który przerwałyby monotonię i zaangażowałyby bardziej Klientów. Dzisiaj poszukują oni rozrywki niemal wszędzie, ponieważ oczekują rozrywki, a jednocześnie chcą być motywowani do działania.

Współzawodnictwo, imitowanie świata gier, odkrywanie kolejnych poziomów, początkowo niedostępnych dla nowych użytkowników - to coś więcej niż oferowanie nagród rzeczowych lub rabatów. Statystyki pokazują, że niemal każdy z nas miał do czynienia z grami komputerowymi, właśnie dlatego na co dzień jesteśmy tak bardzo podatni na znane z nich mechanizmy.

Czy grywalizacja ma znaczenie w kontekście lojalności? Wszystkie prognozy pokazują, że zaangażowanie odbiorców, dodatkowo poparte opisanymi wcześniej mechanizmami skutkuje zbudowaniem długofalowej relacji z Klientem.