Obecnie coraz więcej firm decyduje się na stworzenie własnego programu lojalnościowego. Jak się okazuje, wiąże się to z podjęciem szeregu ważnych decyzji, które będą miały wpływ na ostateczny wygląd i działanie programu. Nie warto się jednak zniechęcać – program lojalnościowy przyniesie Ci wiele korzyści, które będą miały pozytywny wpływ na rozwój całej firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć program lojalnościowy, to zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu. Dowiesz się z niego, od czego zacząć tworzenie programu lojalnościowego, aby był on jak najbardziej efektywny. Zapraszamy do lektury!
Określ swoje cele!
Pierwszym krokiem w podejmowaniu jakichkolwiek działań marketingowych jest określenie swoich celów. Tworząc własny program lojalnościowy, chcesz zapewne nawiązać i utrzymać kontakt z klientem, a także zwiększyć obroty w firmie. Określenie celów znacznie ułatwia podejmowanie dalszych decyzji związanych stricte z działaniem programu. Na tym etapie warto także zastanowić się, w jaki sposób powinien funkcjonować program lojalnościowy. Najczęściej działa on w postaci aplikacji, która może mieć o wiele więcej funkcji niż dostęp do zniżek lub nabijanie punktów. Jasno określając swoje potrzeby, będziesz mógł o wiele łatwiej i szybciej wybrać poszczególne elementy aplikacji, co z pewnością ułatwi organizację programów lojalnościowych.
Do kogo kierujesz program lojalnościowy?
Wszyscy przedsiębiorcy oraz specjaliści od marketingu doskonale wiedzą, jak ważne jest określenie grupy docelowej, do której będziemy kierować swoje działania marketingowe. Mianem grupy docelowej określamy osoby spełniające określone kryteria społeczno-demograficzne. Przydatne jest także określenie archetypu klienta idealnego. Przykładowo grupą docelową sklepów spożywczych mogą być rodziny z dziećmi, z kolei salon kosmetyczny będzie kierował swoje komunikaty do kobiet w wieku średnim. Dzięki określeniu adresata programu lojalnościowego, w prosty sposób będziesz mógł przejść do kolejnego etapu, czyli wyboru funkcji i nagród we własnym programie lojalnościowym. Dlaczego jest to takie ważne? Grupa docelowa ułatwi Ci decyzję, czy chcesz się skupić na kuponach rabatowych, zniżkach na określone produkty, a może na systemie punktowym.
Funkcje programu lojalnościowego
Kolejną istotną kwestią, którą z pewnością należy poruszyć, są wyżej wspomniane funkcje programu lojalnościowego. Aplikacje lojalnościowe dają możliwość nie tylko umieszczania promocji bądź nagród za punkty, ale także innych przydatnych funkcji, np. informacji o lokalizacji innych punktów, wysyłania użytkownikom powiadomień, robienie zakupów przez aplikację i wiele innych. Ważna jest tutaj dobra organizacja programów lojalnościowych, ponieważ zbyt skomplikowana aplikacja może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego. Są to jedne z podstawowych kroków, które należy podjąć, chcąc stworzyć własną aplikację lojalnościową. Mimo że z początku mogą wydawać się błahe i mało znaczące, to w rzeczywistości mają ogromny wpływ na funkcjonowanie programu lojalnościowego.
Nagrody, kupony i rabaty
Aplikacja lojalnościowa oprócz korzyści dla przedsiębiorstwa powinna także oferować coś jej użytkownikom. To dzięki rabatom, zniżkom i nagrodom Twoi klienci będą chętnie wracać, dlatego warto zadbać o ich atrakcyjność. Tutaj przyda się wspomniana grupa docelowa, na podstawie której określisz, jakie korzyści będą atrakcyjne dla klientów. Pamiętaj jednak, że aby klient był zainteresowany udziałem w programie lojalnościowym, korzyści muszą być możliwe do osiągnięcia. Nagroda dostępna po uzbieraniu miliona punktów lub zniżka dopiero przy zakupie 10 opakowań może wręcz zniechęcić klientów. Zapewniamy, że atrakcyjne rabaty to połowa sukcesu, za co Twoi klienci odwdzięczą się dużą aktywnością.
Aplikacja z możliwością personalizacji
Stworzenie własnej aplikacji od podstaw może okazać się bardzo kosztowne, a dla małych przedsiębiorstw wręcz nieopłacalne. Z dodatkowymi kosztami mogą także wiązać się wszelkie aktualizacje i zmiany wprowadzane w wyglądzie aplikacji. Warto zatem zdecydować się na praktyczne rozwiązanie, jakie oferujemy w Loyalty Club. Nasza mobilna aplikacja lojalnościowa pozwala na pełną personalizację, dopasowanie swoich funkcji do potrzeb i branży danej firmy. Koszty pokrywasz w miesięcznych subskrypcjach, dzięki czemu zawsze masz dostęp do najnowszych aktualizacji. Jest to rozwiązanie na miarę XXI wieku, dlatego nie zwlekaj i stwórz z nami własny program lojalnościowy.