Zakupy bez wychodzenia z domu stały się w ostatnim czasie bardzo dobrą alternatywą dla osób chcących oszczędzić swój czas, a czasem także i nerwy, gdyż nie dla każdego zakupowy szał to żywioł niosący ze sobą same pozytywne emocje. Swoją popularność zakupy przez aplikacje zawdzięczają w dużej mierze pandemii, która większą sferę życia przeniosła do internetu. To właśnie w tym momencie, do zakupów on-line przekonało się wiele osób do tej pory nieprzekonanych. Konieczność, z którą przyszło się nam skonfrontować, pokazała nam całe spektrum możliwości i korzyści, jakie płyną z robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Doceniliśmy komfort i wygodę, z którymi wiąże się ta forma kupowania, ale też zobaczyliśmy, że poprzez zakupy online możemy wiele zyskać także pod względem finansowym. Istnieją bowiem aplikacje do robienia zakupów, których programy lojalnościowe dają realne korzyści i ulgę dla naszego portfela. Jak to się dzieje i dlaczego warto robić zakupy bez wychodzenia z domu? O tym przeczytasz w dalszej części artykułu.
Aplikacje do robienia zakupów - dlaczego to się opłaca?
Aplikacje do robienia zakupów dają korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedającym.
Sprzedający, przenosząc całą swoją działalność lub chociażby jej część w sferę internetu ogranicza wydatki z innego tytułu. Maleją koszty związane z najmem powierzchni sklepowej i ekspozycją towaru - wystarczy powierzchnia magazynowa. Taka forma sprzedaży wymaga także znacznie mniejszej liczby personelu. Te wszystkie oszczędności sprawiają, że sprzedający jest w stanie zaoferować nam lepsze ceny towaru. Aplikacje do robienia zakupów, zrzeszające w sobie wiele różnych sklepów, oferują klientom różnego rodzaju programy lojalnościowe, karty klubowiczów, zniżki itp. Dzięki temu zakupy bez wychodzenia z domu stają się jeszcze korzystniejsze dla kupujących, którzy kupują więcej. I tutaj też mamy podwójną korzyść - wówczas przedsiębiorca więcej sprzedaje, a co za tym idzie - więcej zarabia. To w połączeniu z minimalizacją kosztów prowadzenia sprzedaży daje już potężne zyski.
Ale, tak jak już wspomnieliśmy - klienci także zyskują. Dodatkowe rabaty, gifty, czy też systemy typu cashback sprawiają, że ceny stają się bardziej przystępne, a zakupy bez wychodzenia z domu - atrakcyjne. Klient przywiązuje się do marki, która jest w stanie zaoferować mu realne korzyści podczas zakupów - o tę zasadę opierają się programy lojalnościowe. A te z kolei, są coraz bardziej różnorodne, coraz ciekawsze i zdecydowanie opłacalne. Przedsiębiorczy sprzedający, kreatywnie tworzą sieć powiązań na linii sklep - klient, tak aby obie strony były z tej relacji zadowolone i tak, aby przedłużyć jej trwałość.
Zakupy przez aplikacje - szybko i zawsze pod ręką
Swoje aplikacje do robienia zakupów posiada już bardzo wiele sklepów, a nawet lokali gastronomicznych. To wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom Klientów, którzy doceniają fakt, że zakupy bez wychodzenia z domu są sprawne i szybkie. Nie musimy stać w kolejkach - to chyba jedna z największych zalet, jakie niosą ze sobą zakupy przez aplikacje. I jest to cecha, wbrew pozorom bardzo istotna również pod kątem psychologii sprzedaży i zachowań konsumenta. Kolejki to przecież bardzo frustrująca sprawa, a mniej zirytowany klient, to taki, który zostawi w sklepowej kasie więcej pieniędzy i w dodatku sam będzie z tego faktu zadowolony. Prawda jest taka, że większość z nas lubi wydawać pieniądze. Szczególnie na przyjemności. Jednak zakupy są przyjemne tylko wówczas, gdy są komfortowe. I takie właśnie są zakupy przez aplikacje.
Co więcej, dzięki temu, że swój telefon zawsze mamy przy sobie, możemy szybko i łatwo sprawdzić oferty i porównać ceny w różnych sklepach. Jesteśmy stale na bieżąco z nowościami i zmianami w asortymencie. Mamy aktualizowane informacje o promocjach i rabatach. Wszystko to bez wychodzenia z domu i o każdej porze. Zresztą, fakt, że aplikacje do robienia zakupów dostępne są przez całą dobę i umożliwiają zrobienie zamówienia w dowolnym momencie, także jest nie bez znaczenia. To, że nie jesteśmy ograniczeni godzinami otwarcia sklepu, daje nam poczucie elastyczności i stanowi dodatkowy atut.
Kolejnym plusem jest także możliwość wyboru opcji dostawy, a każdy świadomy klient lubi mieć wybór. Możemy chcieć odebrać swoje zamówienie osobiście, np. w drodze z pracy albo wolimy, aby dowiózł je nam kurier we wskazane przez nas miejsce, lub do pobliskiego paczkomatu. Możliwość wyboru to kolejny aspekt, który wpływa na elastyczność zakupów bez wychodzenia z domu. W myśl zasady „nic nie muszę, wszystko mogę” zadowolony, a nawet szczęśliwy konsument z przyjemnością korzysta z aplikacji do robienia zakupów.
Bezpieczeństwo zakupów bez wychodzenia z domu
Wielu użytkowników aplikacji do robienia zakupów miało na początku obawy dotyczące bezpieczeństwa transakcji internetowych, jednak w dzisiejszych czasach nie stanowi ono już większego problemu. Transakcje w sieci są zabezpieczane, często przez nasze systemy bankowe, które wymagają od nas uwierzytelnienia i potwierdzenia operacji, często wieloskładnikowego. Co ważne, połączenia z witrynami banków są szyfrowane, więc zakupy bez wychodzenia z domu są stosunkowo bezpiecznym rozwiązaniem. Na pewno nie jesteśmy w sieci narażeni bardziej niż w sklepie stacjonarnym na kradzież portfela.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że w internecie jesteśmy chronieni przez ustawodawcę, który zagwarantował nam prawnie odstąpienie od zawarcia umowy zakupu, czyli - ujmując rzecz prościej - nietrafione zakupy możemy w określonym czasie zwrócić i wówczas ponosimy jedynie, niewielkie koszty przesyłki. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie że wśród przeciwników aplikacji do robienia zakupów, często dominował pogląd, że zakupy on-line są ryzykowne, zwłaszcza jeśli chodzi o odzież, czy obuwie. Rzeczywiście, czasem trudno nam prawidłowo określić rozmiar, jaki będzie nam pasował. Jednak wiele sklepów w swoich witrynach internetowych i aplikacjach posiada dokładną tabelę rozmiarów, więc ryzyko niedopasowania maleje. Natomiast możliwość zwrotu zakupionego towaru bez większych konsekwencji, to zawsze dodatkowa furtka i wyjście awaryjne, które daje nam poczucie, że zakupy przez aplikacje są nie tylko wygodne, ale też bezpieczne i nie wiążą się z ryzykiem ogromnych strat.
Aplikacje do robienia zakupów zwiększają sprzedaż
Na koniec wniosek, który nasuwa się sam i jest szczególnie korzystnym dla przedsiębiorców. Zakupy przez aplikacje zdecydowanie „zwiększają ruch w sklepie”. A to dlatego, że dzięki wejściu do sieci, nasz sklep staje się już globalnym - ogólnodostępnym. Nie ma potrzeby otwierania kolejnych punktów sprzedażowych. Poprzez aplikacje do robienia zakupów trafia do nas większość klientów, często przypadkowych, którzy później zostają na dłużej.
Doskonale również działa w tej kwestii punktowany system poleceń, dzięki któremu zakupy bez wychodzenia z domu i dana aplikacja rozpowszechnia się, napędzając sprzedaż. Oczywiście z korzyścią dla klientów, którzy zyskują na tym odpowiednie benefity, takie jak dodatkowe premie, czy zasobność wirtualnej skarbonki z punktami.