LoyaltyClub Aplikacje lojalnościowe

Nagrody w programach lojalnościowych

16 marca, 2021

Czy nagrody to najważniejszy element programu lojalnościowego motywujący do udziału i zaangażowania? Z jednej strony odpowiedź wydaje się oczywista, jednak warto pamiętać, że aby program lojalnościowy odegrał swoją rolę, musimy spełnić jeszcze wiele warunków.

Konstruując program lojalnościowy z nagrodami, warto pamiętać o wielu czynnikach, dzięki którym zbliżymy się do osiągnięcia sukcesu. Na samym początku należy zaplanować cały proces komunikacji z Klientami. Powinniśmy zatem wiedzieć, w jaki sposób poinformujemy ich o jego wprowadzeniu, jak będziemy się z nimi komunikować w trakcie trwania programu, należy także ustalić jak będzie wyglądał proces rejestracji użytkowników i mechanizm całego programu.

Wspomniane cztery elementy są kluczowe dla prawidłowej realizacji dobrze działającego programu lojalnościowego, a w dobie nowych technologii wspierać możemy się aplikacjami mobilnymi, dzięki którym zdobycie lojalności Klientów jest prostsze.

Postaw na program lojalnościowy - nagrody tylko zachęcą Klientów do uczestnictwa

Tworząc nasz produkt myśleliśmy o tym, w jaki sposób oddać w ręce firm średniego sektora skuteczne narzędzie, dzięki któremu będą mogły zatrzymać przy sobie Klientów, komunikować się z nimi, a jednocześnie w prosty i łatwy sposób administrować całością programu - mówi Paweł Gogołek z Loyalty Club. Może więc warto dodać do programu lojalnościowego jakieś nagrody?

Dzięki aplikacji lojalnościowej jej właściciel może samodzielnie decydować o nagrodach, kuponach lub rabatach dostępnych dla Klientów, a to właśnie one są jednym z elementów decydujących o zaangażowaniu Klienta i jego motywacji.

Dla Klienta programu lojalnościowego perspektywa zdobycia upragnionej nagrody musi być w zasięgu ręki. Odrealnione nagrody dostępne za miliony punktów, niemożliwe do osiągnięcia, wręcz odstraszają uczestników. Nagrody w programach lojalnościowych muszą być zatem jednocześnie na wyciągnięcie ręki, z drugiej zaś strony muszą wywołać chęć zaangażowania w program.

Program lojalnościowy nagrody powinien mieć odpowiednio dopasowane do oferty danej firmy

Warto również zaznaczyć, że proponowane uczestnikom nagrody w programach lojalnościowych muszą być zarówno atrakcyjne, jak i dopasowane pod względem grupy docelowej. Mowa tu oczywiście o samej wartości nagrody, jak i budowie katalogu nagród pod kątem preferencji Klientów.Bardzo ważnym aspektem jest także czas, który Klient musi poświęcić na uczestnictwo w programie. Jeśli jest on zbyt długi, a efekt niewidoczny na horyzoncie jego zaangażowania może być zagrożony. Podczas planowania warto więc zadbać, aby osiągnięcie celu przez Klienta było możliwe w odpowiednim czasie oraz komunikować się z nim budując motywację. Wówczas Klient programu lojalnościowego chętnie zagra o nagrody.

Jakie nagrody najczęściej można wygrać w programie lojalnościowym?

Tak więc wyróżniamy cztery grupy nagród w programach lojalnościowych, na które najczęściej stawiają firmy. Są to: darmowe produkty, rabaty, urodzinowe niespodzianki, a także zwrot wydanych środków. 

Zacznijmy jednak od pierwszej grupy, którą stanowią darmowe produkty. Taka forma idealnie sprawdzi się w przypadku branży gastronomicznej lub kosmetycznej, a także w przypadku miejsc, gdzie klienci kupują często i na dużą skalę. W takich przypadkach firmy decydują się na aplikacje, które po prostu zliczają punkty klientom za dokonane przez nich zakupy. Przeważnie im kupisz więcej, tym więcej punktów otrzymasz. Następnie za zgromadzone punkty otrzymujesz nagrodę w programie lojalnościowym

W jaki sposób działają rabaty? Otóż motywują klientów do jeszcze większej aktywności na rzecz konkretnej marki. Aby działały skuteczniej, warto jest ograniczyć wszystkie ogólnodostępne rabaty, a te najkorzystniejsze skierować do wybranych klientów programu lojalnościowego, proponując im jeszcze nagrody za zakup odpowiedniej liczby produktów.

Wybierz dobrze przemyślany program lojalnościowy. Nagrody jedynie zachęcą!

Czy są osoby, które nie lubią prezentów niespodzianek i to z okazji swoich urodzin? No właśnie, nie ma takich osób. Warto wykorzystać tę wiedzę w programach lojalnościowych i w dniu urodzin zaproponować klientowi nagrodę. Może to być drobny upominek dodany do zamówienia, jeśli zostanie ono zrealizowane w dniu urodzin, albo specjalny kod rabatowy. Pamiętaj, aby informację o prezencie przekazać klientowi dopiero w dniu jego urodzin, nie wcześniej, ani nie później.

Zwrot środków stosuje bardzo wiele firm, w tym supermarketów czy sklepów sprzedających ubrania. Tu klient programu lojalnościowego dostaje nagrodę w momencie, gdy wyda określoną sumę pieniędzy. W trakcie kolejnych zakupów otrzymuje pewną sumę, którą może wydać na kolejne zakupy. Jest to świetny sposób na przyciągnięcie klientów.

Nagrody w programach lojalnościowych, które zachwycą klientów

Przy wyborze nagród w programach lojalnościowych najważniejsza jest ich atrakcyjność dla klientów. To one mogą decydować o tym, czy klient do nas wróci, czy też nie. Mogą one także przyciągnąć nowych klientów. Pamiętaj, aby dobierać nagrody z głową i dostosowywać je do branży, w jakiej działa firma. Jeśli klient otrzyma prezent już na starcie, może zmotywować go to do dalszego, aktywnego działania w programie. Jednak najważniejsze jest zachowanie równowagi, czyli nagrody w programie lojalnościowym powinny być atrakcyjne dla klienta, ale powinny być też opłacalne dla biznesu.