Loyaltyclub - Programy lojalnościowe

Czy programy lojalnościowe faktycznie działają?

24 lutego, 2020

Kiedy uczęszczane przez nas miejsce wprowadza u siebie program lojalnościowy jako przedsiębiorcy często zadajemy sobie pytanie, czy faktycznie działa i przynosi oczekiwane efekty. Przychodzi również refleksja, czy nasza firma nie powinna zainteresować takim narzędziem.

Na samym początku warto zadać sobie pytanie czym jest sama lojalność. Czy jest ona tylko nagradzaniem naszych Klientów za wykonywane transakcje? Dużym błędem jest zbyt duże skupianie się na wydawanych przez Klientów środkach, a pomijanie elementów, które mogą pozwolić na zaprojektować taki program lojalnościowy, który zbuduje prawdziwą lojalność.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że program lojalnościowy to wymierny zysk dla Klienta, ale również jego zaangażowanie i emocje. Dobrze skonstruowany program lojalnościowy nieustannie powinien motywować do większego zaangażowania, jednak nie zawsze związanego z wydaniem środków przez naszego Klienta. Właśnie w tym miejscu wkraczają nowe technologie, które pozwalają nawiązać kontakt z odbiorcą w każdej chwili i przekazywać mu informacje o dowolnej treści.

Czas pieczątek na kartonikach już dawno minął. Teraz dzięki powiadomieniom push w aplikacji mobilnej mamy możliwość przekazywać naszym Klientom o wiele więcej. Program lojalnościowy przestaje być kolejnym działaniem promocyjnym i staje się narzędziem do budowania długofalowej relacji - mówi Paweł Gogołek z Loyalty Club.

W tym miejscu warto wrócić do pytania kim jest lojalny Klient. Czy zależy mu tylko na korzyści materialnej, którą może uzyskać korzystając z lojalnościowej aplikacji mobilnej? Nie do końca. W prawdziwym pojęciu lojalności Klient lojalny jest oddany i nie skusi się przypadkową promocją, w której produkt lub usługa są tańsze tylko dzisiaj. Nasza marka budzi w nim tak pozytywne emocje, że poleca nas swoim znajomym.

W naszych głowach pojawiają się teraz dwa pytania: jak budować takie emocje u naszych Klientów i czy punkty, rabaty i nagrody czyli elementy, które jako pierwsze kojarzą się z programem lojalnościowym są niepotrzebne? Odpowiedź na pierwsze pytanie znaleźć możemy w naszym produkcie lub usłudze, a później zaangażowaniu w komunikację z Klientem. Właśnie tam jest klucz do emocji naszych odbiorców. Czy możemy zrezygnować z benefitów, które proponujemy Klientom w programach lojalnościowych? Absolutnie nie! To właśnie one są wabikiem, który ma ich zainteresować. Jednak zatrzymać na stałe mają ich wspomniane wcześniej elementy.